Op zijn 40ste heeft Roel Boussu een heuse carrièreswitch gemaakt. Van financieel adviseur bij B-sure heeft hij nu gekozen voor zijn eigen zaak: Aperofy. Hiermee organiseert hij events van alle slag: van een eenvoudige afterwork tot een teambuilding of een uniek VIP-event.
Van aperitief tot dessert, van origineel verjaardagsfeest tot bijzonder bedrijfsfeest. “U vraagt, wij maken het waar: dat is ons motto”, stelt een ambitieuze Roel duidelijk.
“Ik organiseerde in mijn vrije tijd al heel wat kleinere events, gin-tastings, privéfeestjes, enzovoort. Door de veranderingen in de financiële wereld kwam de opportuniteit om van mijn uit de hand gelopen hobby ook mijn beroep te maken. Dus dit is voor mij een logische stap. Al mijn opgebouwde ervaring komt nu perfect van pas.”
Maatwerk
In zijn vorige carrière stond maatwerk en een unieke klantbeleving centraal. Met Aperofy trekt hij die filosofie verder door. “Events kunnen leuk en ontspannend zijn, maar vaak is er ook een inhoudelijk aspect aan verbonden”, zegt hij. “
Dat maatwerk kunnen bieden, is voor ons enorm belangrijk. We organiseren nu al kleine events, deelnames aan beurzen of feestjes op bijzondere locaties: dat wordt enorm geapprecieerd door de klanten. We zoeken altijd een creatieve insteek. Meedenken met klanten was vroeger al belangrijk maar als feestmeester is er nog veel meer.”
Ontzorgen
Boussu weet waar hij aan begint.
“Iedereen denkt wel een feest te kunnen organiseren, maar vaak ontbreekt de tijd en de contacten om het helemaal af te maken. Ik heb doorheen de jaren samengewerkt met heel wat partners in de sector, en dat maakt het superhandig, voor mij en de klant. Ik schakel snel om aan de noden te voldoen. Vaak stelt een klant aanvankelijk voor om iets van het zelf te regelen, maar dan komt meestal snel de vraag of ik toch voor mijn rekening wil nemen. Dat hoor ik graag, want het wil zeggen dat er vertrouwen is en dat de klant gerustgesteld is door mijn aanpak.”
Toekomst
Op termijn zal Aperofy ook eigen eventmateriaal aanbieden in verhuur. Roel investeert intussen fors in eigen feestmateriaal, gaande van servies tot tenten. “Maar ik wil geen stappen overslaan in mijn pril bedrijf. Elk feest of event moet leiden tot tevreden klanten en zo kan Aperofy uitgroeien tot een “feest on demand provider”, klinkt het tot slot.